6 maanden - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van danny en manon - WaarBenJij.nu 6 maanden - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van danny en manon - WaarBenJij.nu

6 maanden

Blijf op de hoogte en volg danny en manon

18 Oktober 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hoi iedereen,

Het heeft even geduurd, en ik hou natuurlijk veel bij op fb, maar hier toch even een uitgebreid verslag vanuit het zonnige Bonaire.

Afgelopen zondag 13 oktober waren we hier alweer een half jaar, jeetje wat vliegt de tijd voorbij. Dit was ook de dag dat we Gerard en Geja hebben uitgezwaaid na een leuke en gezellige vakantie.

Gerard en Geja zijn hier van 2 t/m 13 oktober geweest, en we zijn blij dat we ons nieuwe thuis eindelijk hebben kunnen laten zien aan familie.
Het was een hele leuke vakantie, en we hebben veel leuke dingen gedaan (en ons bruine kleurtje weer een beetje bijgewerkt, haha). Ook de kindjes vonden het erg leuk dat opa en oma er waren, en toevallig (zonder dat opa en oma het wisten) hadden ze allebei die week vakantie, dus dat was een goede planning.
En ze hebben onze verjaardag hier mee kunnen vieren met een gezellige bbq (wat anders met 32 graden haha).
Wij vonden het gezellig en hopen dat ze snel nog een keer weer komen.
Ik hoop dat ik binnenkort ook mijn ouders ons nieuwe thuis kan laten zien.

Ook djayden is intussen 2 jaar geworden, en ja.....ook zijn verjaardag was met een bbq hhihihi.
Hij is erg verwent door iedereen, en heeft een hele leuke verjaardag gehad.
Had nog geen foto's geplaatst, dus die zal ik hieronder erbij zetten.

Rylana doet het heel erg goed op school, en stak er met kop en schouders bovenuit, zei de juf. We zijn ook erg trots op onze slimme meid.
2 weken terug moest ik een hagedisje voor haar vangen, had ze die in een bakje gedaan, en die wou ze meenemen naar school.
De juf had gezegd: als je een dier vindt met een K, dan mag je die meenemen.
Dus ik zei: hagedis begint niet met een K schat. Zegt ze : Nee dat weet ik, maar dan noem ik haar Karin, en dan mag het wel.
De juf vondt het zo slim bedacht, dat ie inderdaad de klas in mocht, hahaha slimmerik.

Ook heeft ze al flink wat vriendinnetjes om haar heen, en heeft het goed naar haar zin.
Behalve 3 weken terug, toen riep ze heel hard MAMA, er zit een kakkerlak in mijn onderbroek, dus ik ga snel naar haar toe, had ze de onderbroek op de grond gegooid, en het zag er niet uit als een kakkerlak.
Dus ik beur voorzichtig een stukje stof omhoog, zat er een grote schorpioen in de onderbroek, die is lekker in de ondergoed la, tussen de onderbroeken gaan liggen, want daar is het donker en lekker koel, dus dat was even iets minder. Goed van haar dat ze eerst in de kleren kijkt voordat ze iets schoons aandoet.

Voor mijn verjaardag, en danny voor die van hem, hebben we snorkelsetten gekocht. Echt zo leuk en verslavend om te doen. Heb al zulke mooie vissen gezien, en we hebben een schildpad gezien....Wauw wat was dat gaaf.
Ook geja had helemaal de smaak te pakken van het snorkelen en we hebben heel wat metertjes gezwommen in de vakantie.
Vorige week vond ik het iets minder, ik was een stukje voorop (alleen), en er zwemt een mega vis voor me langs. Een hartkloppingen van hier tot tokio, pfffff wat schrikken.
Ben terug gezwommen, en michael zei dat het een tarpon was, en dat ze niks doen bij mensen.
Toen zijn Danny en michael vrijwillig erheen gesnorkeld, en hebben tussen 4 van die grote tarpons gezwommen en gedoken. Hun liever dan ik haha.

Op het werk gaat het bij ons allebei heel goed, en we hebben het erg naar ons zin.
Vindt het werk achter de counter zo leuk, heb nog geen dag gehad dat ik met tegenzin naar het werk ging. Nu heb ik natuurlijk ook letterlijk tropentijden om te werken, en ben daar ook heeeeeel erg blij mee. Niet iedereen kan zeggen dat je alleen maar de ochtenden onder schooltijd tot 12 uur hoeft te werken, en dan ook alleen maar door de weeks, en weekenden vrij, heerlijk.

Het is de afgelopen maand wel erg warm hier geweest, weinig wind, omdat er orkaan seizoen is ergens anders, trekt dat de wind hier weg, en dat merk je. Maar nu begint het weer steeds ietsjes meer te waaien, en dat is meteen een stuk aangenamer.
En dan begint eind deze maand ongeveer het regenseizoen, maar eens kijken hoe dat gaat, en hoe de wegen dan zijn, want die zijn zo al niet al te best, laat staan met liters water erop haha.

En ook hier liggen de pepernoten in het schap, en staan de kerstspullen al weer klaar achter, en dat is wel heel gek hoor, pepernoten bij 30 graden +. En dan straks met kerst in je bikini aan het strand, haha.
17 November komt sinterklaas hier aan, dus dan worden de kinderen hier ook weer helemaal gek haha. Eens kijken wat er dit jaar in de slipper komt.

Verder heb je hier bijna alles wat je in nederland ook hebt, dus dat is wel ideaal. Bijna alle containers komen uit nl of Amerika, je kunt zelfs bij vd tweel gewoon bloemen uit nl kopen. ( doen we niet, want ze zijn en heel duur, en gaan hier toch door de warmte binnen 2 a3 dagen dood) maar het kan wel!

We hebben het dus goed naar ons zin, en hebben gelukkig al een leuke vriendenkring om ons heen opgebouwd, waar we heel blij mee zijn. Je komt toch ergens met z'n 4tjes aan, zonder dat je weet wat je te wachten staat, en dan is het heel fijn dat je mensen om je heen krijgt waar je veel mee kunt lachen en leuke dingen mee kunt doen.
Maar het belangrijkste is dat we elkaar hebben, en dat we het toch maar even hebben geflikt om alles binnen 6 weken te regelen, en hier onze droom leven. Ben blij met mijn lieve kerel, en onze mooie kindjes.

Danny heeft zoals veel van jullie waarschijnlijk hebben gezien zijn motorrijbewijs gehaald, in 1 keer theorie en in 1 keer zijn praktijk, super trots op mijn schat.
Volgende maand gaat hij voor zijn vrachtwagen en bus rijbewijs.
Dat gaat hier op een bijzondere manier..... een soort vrachtwagentje, met oplegger, daar worden 15 zitplaatsten op gemaakt, dan is het een bus en vrachtwagen in 1, en dan heb je ze allebei gehaald, hahaha.
Maarja, wat je hebt kunnen ze je niet meer afpakken, en mag je ook in nl mee rijden.
Ik ga het misschien ook doen, motor, bus en vrachtwagen, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Nu ga ik maar eens stoppen, want ik kan nog wel uren doorgaan.
(niet alle foto's zijn hieronder te zien, kijk bij foto's onder 6 maanden voor de rest van de foto's)

Heel veel liefs aan iedereen, en groetjes van ons alle 4. xxx

  • 18 Oktober 2013 - 11:02

    Geja Reekers:

    Het is een leuk reisverslag geworden precies zoals het is heb het zelf gezien. Leuke vrienden, mooi huis en een mooie omgeving en lekkere temperatuur. Snorkelen is een mooie bezigheid net of je in een groot aquarium zwemt je ziet vissen van klein tot groot en in alle kleuren erg leuk om te doen. We komen volgend jaar vast nog een keer terug bedankt voor de fijne vakantie. Dikke knuffel van (o)pa en (o)ma

  • 18 Oktober 2013 - 11:15

    Geja Reekers:

    Hallo het is weer een leuk reisverslag geworden, ja toen jullie ons weg hebben gebracht naar het vliegveld, werden jullie een half jaar eerder op gehaald door Arjan opgehaald om aan jullie avontuur te beginnen. De kennissen kring die jullie heben opgebouwd zijn allemaal leuke mensen,en wehebben een leuke verjaardag gehad van jullie twee. Snorkelen is erg leuk om te doen het is net of je in een groot aqurium zwemt je ziet vissen in alle kleuren en van klein tot groot.we komen zeker volgend jaar nog een keerlangs het was een geslaagde vakantie dank je wel. Een dikke knuffel van (o)pa en (o)ma.

  • 20 Oktober 2013 - 00:05

    Samantha:

    Hey manon

    Mooi om tezien dat alles goed gaat en jullie het naar de zin hebben
    Ik kijk altijd naar je foto s zitten hele mooie bij een prachtige omgeving!!
    Veel geluk samen

    Groetjes sam en kids

  • 21 Oktober 2013 - 23:00

    Monique:

    Hallo allemaal,

    Wat fijn om te zien dat het jullie goed gaat!!!! Het gaat kijken gaat nog niet helemaal met droge oogjes....maar al wel een stuk beter hahaha.Een wat een troel is Rylana toch...Met dr KARIN net iets voor haar!! en Djaden mag je straks wel vastknopen aan de deur als hij groter is!!! Wat een knapperd....die maakt heel Bonaire gek hahaha blond haar en knalblauwe ogen.....je moet de dames voor de deur weg sturen!! Fijn dat je met de schoonfamilie een leuke vakantie hebt gehad....nu papa en mama nog!

    We app-en binnenkort wel weer...
    .dikke kus en knuffel van
    Korrie, Monique, Kayleigh en Anouk

  • 28 Oktober 2013 - 15:37

    Aukje Van Ee:

    Hoi Manon,Danny en de kids.

    Wat een leuk reisverslag is het geworden.
    Eindelijk, want ik heb geen facebook.
    Wat een leuke verhalen en zijn erg blij dat het goed gaat met jullie en de kinderen.
    En elke dag lekker mooi weer.Dat kun je hier niet zeggen.
    We hebben op dit moment heftige herfststormen. Niks aan.
    Fijn dat het zo goed gaat met Rylana op school.
    Ik moest wel erg lachen om Rylana met haar Karin.Erg slim van haar!!!
    En wat is Djaiden alweer groot. Een mooi kereltje.
    De foto's zijn ook erg mooi geworden.
    Heel veel geluk en ik kijk alweer uit naar de volgende reisverslag.

    Groeten van Rudie en Aukje.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2015

jan 2015

26 Januari 2014

feestdagen

18 Oktober 2013

6 maanden

17 Juli 2013

3 maanden

21 Mei 2013

wat gaat de tijd toch snel.
danny en manon

emigreren naar bonaire

Actief sinds 02 Maart 2013
Verslag gelezen: 1756
Totaal aantal bezoekers 16936

Voorgaande reizen:

02 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: