wat gaat de tijd toch snel. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van danny en manon - WaarBenJij.nu wat gaat de tijd toch snel. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van danny en manon - WaarBenJij.nu

wat gaat de tijd toch snel.

Blijf op de hoogte en volg danny en manon

21 Mei 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hoi allemaal,

Ongelooflijk dat we hier al weer langer dan een maand zijn. (gaat zo snel). En gelukkig hebben we het alle 4 erg naar ons zin.
Het huis is, zoals de meesten van jullie op facebook hebben gezien, gelukkig helemaal af. En wij zijn heel blij met hoe het geworden is.
Rylana en Djayden zijn helemaal blij met hun grote (speel) slaapkamers, en hun eigen badkamer is toch wel een ding voor Rylana, en dan helemaal dat de douche groter is dan die van papa en mama, haha.

De waarschuwing voor een cultuurshock was voor ons gelukkig niet van toepassing, maar dat neemt niet weg dat er hier wel dingen zijn waar je echt even aan moet wennen, haha.
De ezels langs de weg blijft een apart iets, en het feit dat er geen stoplichten zijn, maar verkeersregelaars s'morgens om half 8 op het drukste punt staan, is ook nog steeds gek. En dan het niet hoeven dragen van een autogordel.(tis wel makkelijk hoor).
En dan de vrijdag avond, dan wil je helemaal de straat niet op. Vrijdag is het na werktijd drinken met z'n allen (heeel veeel drinken, haha), en daarna ga de mensen gewoon allemaal met de auto naar huis (kijkt ook niemand raar van op).

Danny is intussen alweer 3 weken aan het werk, en kan het gelukkig goed vinden met iedereen. Ik ben 15 mei begonnen met werken, en vandaag was nog maar mijn 4e dag, maar vindt het erg leuk, en heb leuke collega's.

Ik ben later begonnen met werken i.v.m het vinden van opvang voor de kinderen, en dat is gelukkig gelukt. Voor Rylana heb ik een school gevonden, de aquamarin. Dit is een nederlandse school in nikiboko noord. Ze heeft het erg naar haar zin op school, en is al met een vriendinnetje mee naar huis wezen spelen. Djayden zit in dezelfde straat op een kinder dag verblijf (erg handig). En huilt nog iedere keer als ik wegga, maar is daarna ook erg snel weer stil, en heeft het dan ook naar naar zijn zin. Hij loopt de hele dag achter de juf aan te brabbelen en lachen, en gaat dan lekker samen met haar eten (en veel, zoals zei zegt: hopi bon, haha). Rylana kan gelukkig in de vakantie's en op vrije dagen ook terecht bij kdv jiwiri, dus dan zijn ze daar lekker samen.

De taal is nog wel een ding, pff wat moeilijk, maar we doen ons best, en kennen al wat woorden:

bon dia=goede morgen
bon tardi=goede middag
bon nochi=goede avond

konta bei?- alles goed?

bon seman= goede werkweek ( dit zegt echt iedereen op maandag)
dushi= schatje
bon=goed hopi bon= heel goed

Hopelijk komt de rest ook snel, maar vindt het echt een moeilijke taal.

Het is hier echt prachtig, en de zee.... zo blauw. De kinderen vinden het ook heerlijk om naar het strand te gaan.
Ook zijn we samen met arjan naar donkey sanctuary geweest, echt geweldig. Meer dan 400 ezels die om de auto komen staan voor brood, de 1 nog brutaler dan de ander. En als je wegrijdt komen ze achter je aan rennen. Erg leuk om heen te gaan, Rylana heeft al een paar keer gezeurd wanneer we weer gaan.

Ook hebben we hier onze eerste Koningsdag gehad. We zijn s'morgens eerst met wat vrienden naar dia di rincon geweest, een stadje met allemaal kraampjes, en springkussens voor de kids. Gezellig wat gedronken op een terrasje, en s'avonds onze eerste bbq aan het strand.
Was heel leuk en gezellig.

Gisteren hebben we een housewarming bbq gegeven, het was erg gezellig, er zijn veel mensen gekomen en was zeker voor herhaling vatbaar. (alleen dan niet meer drinken als je maandag moet werken, haha).

tot zover weer een verhaal(tje) uit bonaire.

groetjes van ons alle 4.

• 21 Mei 2013 - 09:10

Monique:

Hoi,
    Mooie foto's ziet er wel erg gezellig uit!!! Fijn dat jullie je stekje hebben gevonden, en de kids ook naar school en het dagverblijf kunnen. Geeft natuurlijk voor jullie ook een beetje rust.....
    Er zullen idd wel dingen zijn die zo totaal anders zijn dan hier hahaha maar ezels hebben we hier ook genoeg hoor!!! Ze rennen alleen niet achter de auto aan ;-)
    Als je deze week tijd hebt app Kayleigh dan maar even dan skypen we even.
    dikke kus en knuffel Monique.....en de rest hahaha

• 21 Mei 2013 - 13:10

Geja Reekers:

We zijn weer helemaal op de hoogte succes en de groetjes

• 21 Mei 2013 - 15:58

Marianne:

Hoi hoi
    Fijn om het hele verhasl ff te lezen en dat alles goed gaat daar.
    Als je het naar je zin hebt en alles gezond is ,denk je minder aan Nederland ha ha.
    Is ook mooi om te horen dat jullie zo snel zijn op genomen in de gemeenschap dit leeft dan toch een stukje makkerlijker
    Nou gr uit het nog steeds koude Holland

• 22 Mei 2013 - 20:00

Agnes:

Hallo Manon en Danny en Kids.
    Ik dacht zal ook eens even kijken,en ja een heel verhaal
    En dan de foto's helemaal leuk,fijn dat het jullie bevalt.
    En alles een beetje geregeld is,hetbziet er ook goed uit moet ik zeggen.
    Manon ik ga je even zoeken op FB want wat ik heb begrepen van Greetje staat daar ook geregeld wat op.
    Vind het wel leuk om jullie een beetje te volgen.
    Ik wens jullie het allerbeste en heel veel geluk,en doe Arjan de groeten.
    Het weer hier is nog koud hoor wat dat betreft benijd ik jullie.

Groetjes Agnes.